Vi har fået en del spørgsmål omhandlende straffeattest og sikkerhedsgodkendelse som pilot, hvilket har givet…
Flyveerfaring inden ansættelse
Q: Da jeg har en stor drøm om at blive pilot, så har jeg søgt lidt på diverse hjemmesider. Der faldt jeg over en flyveskole i Roskilde som har en såkaldt “direct entry” aftale med nogle selskaber. Så ville jeg lige høre om du ved om de amerikanske selskaber kræver noget flytid før man kan ansættes eller om man får givet disse timer via flyskolerne?
A: Alle flyveskoler giver dig en uddannelse, hvor du kan arbejde for et flyselskab bagefter. De enkelte selskaber bestemmer selv, hvor meget erfaring de vil have piloterne skal komme med – i Europa.
I USA er det lidt anderledes, da der lige er blevet gennemført et lovkrav, som betyder, at de større selskaber skal ansætte piloter med minimum 1500 timers erfaring. Hvilket er en del mere, end de lidt over 200 timer man normalt har, når man er færdig på en flyveskole. Det vil betyde, at man skal samle erfaring på andre måder end at gå direkte ind i et større selskab.
Vi er lidt tilbage ved diskussionen om, at selskaberne gerne vil ansætte 25-årige piloter med erfaring som 45-årige, og nu har de fået påbud om, at de skal handle sådan.
Men som sagt er det USA, og sådan er det heldigvis ikke i Europa endnu, da det vil gøre det enormt svært for firmaerne at ekspandere da GA branchen, hvor de nyuddannede piloter kan samle deres erfaring, ikke er så stor i Europa i forhold til hvad den er i USA.
This Post Has 0 Comments