Forleden kunne man læse om et SAS fly på vej til Miami, der foretog en…

Kan jeg godt blive pilot, når jeg bruger briller (-2,2)-(-2,5)?
Q: Kan jeg godt blive pilot, når jeg bruger briller (-2,2)-(-2,5)?
A: For det første et tak for din mail og interesse i vores hjemmeside. Da jeg ikke selv bruger briller eller kontaktlinser, har dette spørgsmål aldrig “bekymret” mig, men det ville være spændende selv at vide det. Jeg har derfor søgt lidt på nettet og fundet nedenstående udsnit:
Refractive error
(1) At initial examination an applicant may be assessed as fit with:
(i) hypermetropia not exceeding +5.0 dioptres;
(ii) myopia not exceeding –6.0 dioptres;
(iii) astigmatism not exceeding 2.0 dioptres;
(iv) anisometropia not exceeding 2.0 dioptres
provided that optimal correction has been considered and no significant pathology is demonstrated.
Dette er som skrevet kun et udsnit af et noget længere afsnit vedrørende synskravene, men jeg tænker, at det var disse værdier du tænkte på? Og dette er så i det civile – jeg vil tro, at Forsvaret har strengere krav, men det var alligevel ikke det du fiskede efter, så vidt jeg forstår.
Som du kan læse forhindrer det ikke mange i rent synsmæssigt at honorere kravene. Der er selvfølgelig også en del andre helbredsmæssige krav, men man behøver bestemt ikke være en “supermand” for at kunne blive pilot.
Overvejer du selv at gå i gang med uddannelsen til pilot? Vi hjælper og vejleder gerne i den situation, hvad enten du overvejer at gå i gang med uddannelsen eller er fast besluttet på det. Uanset hvad så ligger vi nemlig inde med en masse baggrundsviden og kendskab til branchen, som man kun kan have, når man har været igennem uddannelsen og er kommet ud på den anden side.
Vi kan tilbyde et såkaldt reality-check, hvor du kan få afstemt dine forventninger til branchen og hvordan livet som pilot er og på den måde blive klogere på, om det er den vej, du vil begive dig ud på. Skulle det vise sig, at du bestemmer dig for dette, kan vi vejlede omkring valg af uddannelse, flyveskole, økonomi, samt ikke mindst hvad der sker efter endt uddannelse. Da kommer man nemlig for alvor til at stå på egne ben, da flyveskolen har fået det, som de gerne ville – nemlig penge for at uddanne dig. Så er det helt op til dig selv at komme videre og få det første job og dette er for mange en rigtig stor udfordring, hvis man ikke har de rette værktøjer og forståelse for det.
Mvh
Spørg Piloten
Følg os på facebook, instagram og youtube: https://www.facebook.com/spoerg.piloten/ https://www.instagram.com/ask.a.pilot/ https://www.youtube.com/channel/UCPjty8PNr02U3jfqfw5k1LA
This Post Has 0 Comments