De fleste firmaer har intet problem med tatoveringer, sålænge du kan dække dine tatoveringer med uniformen
Hvordan foregår en tur fra København til New York eller Washington?
Q: Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan en tur fra København til New York eller Washington foregår. Jeg har nemlig hørt en del rygter om, turen går direkte over England også ud i Atlanterhavet, hvilket gør mig ret bekymret, da jeg i forvejen ikke synes det at flyve er en fest.
A: En tur fra København til New York eller Washington vil typisk gå via de såkaldte NAT-tracks og ja de vil ofte betyde at flyet overflyver UK for derefter at gå udover Atlanten. NAT står for North Atlantic Tracks og vi kan med et andet ord kalde dem for “motorveje i lufthavet”. Det er nemlig således, at man over Atlanterhavet har begrænset radardækning. Derfor er det vigtigt at flyene over Atlanterhavet følger en præcis rute. Faktisk foregår det således, at man får en dedikeret højde, hastighed og rute således at man som perler på en snor kan krydse Atlanten. Der er selvfølgelig god plads mellem flyene, typisk er der mere end 100 km mellem fly i samme højde på samme, ja, motorvej for at blive i billedsproget. Grundet behovet for at få en masse fly over Atlanten, så har man en række parallelle motorveje og mellem disse er der også rigtig god plads.
Som flyene er blevet mere og mere avancerede har vi fået bedre værktøjer til at kommunikere med flyveledelsen. For et par år tilbage kommunikerede de fleste civile fly via HF radio, hvilket tit er ensbetydende med en masse skratten i baggrunden og det kunne til tider være nødvendigt at man gentog sine opkald flere gange før at modtageren fik ens besked. I dag er det på mange fly blevet en del nemmere. Med det nyeste udstyr kan flyene selv transmittere de påkrævede positionsrapporter som piloterne før brugte HF radion til og har vi behov for at kommunikere med trafikledelsen kan vi sende beskeder til hinanden, lidt som at sende en sms faktisk. Mange fly har ligeledes mulighed for satellit kommunikation og her kan vi kommunikere fuldstændig klart – ja, om nødvendigt kan vi ringe til hvad telefonnummer det end skulle være. Med alle de nye systemer er der, i mine øjne, ingen tvivl om at det er blevet meget mere sikkert at krydse Atlanten. Når du beskriver, at du er utryg, går jeg udfra at det er tanken om at være langt ude over vandet, langt væk fra en lufthavn. Jeg kan godt følge dig lidt og hvis man har det som du beskriver, så tror jeg ikke at mine ord her hjælper dig ret meget for et eller andet sted opstår tankerne (frygten) nok ubevidst.
Det jeg tror vil kunne hjælpe dig er at få nogle værktøjer til at styre dine tanker, når de opstår. Her vil jeg anbefale den fra flyangst til flyglæde pakke som vi har udviklet i samarbejde med Freddy Gleisner. Med Freddy’s mentale træningsprogram kan du få mulighed for at tage kontrollen over dine tanker og finde roen. Såfremt du helt vil undgå at tankerne opstår, kræver det nok at du får hjælp af vore flyangst eksperter til at arbejde med din underbevidsthed. De kurser vi tilbyder er individuelle og tilpasses din kalender og behov. Det er derfor lidt svært at komme med en pris på hvad et forløb løber op i, men mig bekendt er det mellem 6.000- 10.000 DKK og pt er det 100% der har været tilfredse. Det er selvfølgelig en del penge, men måske er det det værd for dig at helt kunne slappe af og måske ligefrem nye en flyvetur. Men mit forslag er dog, at du kan starte med at forsøge på egen hånd med flyangst til flyglæde pakken og se om ikke det er en god start for dig.
På vegne af spørg piloten og med venlig hilsen
Søren
This Post Has 0 Comments