skip to Main Content

Autothrottle og autopilot

Q: Hvornår slår man autopilot og autothrottle til og fra under hhv takeoff og landing?

A: Når vi snakker Boeing 737 NG bliver autothrottle sat til ARM af kaptajnen i Before Start Procedure. Autopiloten kan tidligst sættes til i 400 fod AGL.

Under landingen slåes de fra samtidig da Boeing filosofien foreskriver, at enten flyves de med begge på eller begge slået fra. Når man flyver en single autopilot approach skal autopiloten dog slåes fra senest i 135 fod AGL.

Under en normal anflyvning kommer det an på pilot flying og hvornår han ønsker at flyve manuelt. Hvis der er meget vind vælger man at slå autopilot og autothrottle fra tidligere end normalt, da man dermed tidligere har en føling med flyvemaskinen og bevægelserne der kommer gennem vindstødene. Dette kunne f.eks. være i 2000 – 3000 fods højde.

Kommentarer

kommentarer

This Post Has 3 Comments
  1. Autothrottle bliver sat til ARM i before take off procedure, men hvornår engager du den. på runway`en eller efter take-off?

  2. En rettelse til det du skriver – den bliver sat til ARM i before start procedure (motor start).
    Og svaret til dit spørgsmål: Det gør den automatisk når du trykker på TO/GA knappen på thrustlevers.

  3. I følge Boeing 737 Operations Manual sættes auto throttle til ARM position i before start procedure ( NP.21.28 )

Skriv et svar til Martin von Bülow Cancel comment reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top